Om te groeien kunnen organisaties bestaande competenties exploiteren of nieuwe exploreren. De meest succesvolle organisaties zijn echter ambidexter en hebben het vermogen om waarde van bestaande markten, competenties en resources te exploiteren en tegelijkertijd nieuwe markten, producten en kansen te exploreren. De bestaande literatuur laat niet alleen zien dat organisaties die ambidexter zijn, beter presteren, maar begint ook inzicht te geven in hoe organisaties ambidexter kunnen worden. Ondanks deze inzichten is er echter nog nooit gekeken hoe de relaties met klanten daar invloed op hebben. In deze studie staan deze relaties met klanten centraal en wordt er gekeken hoe deze kunnen bijdragen om exploitatieve en exploratieve groei te realiseren. Om groei te realiseren zijn klanten immers van doorslaggevend belang.

Dr. T.J.M. Mom, Prof.dr.ir. G.H. van Bruggen
hdl.handle.net/2105/14946
Strategisch Management & Strategische Vernieuwing
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Thomas Wester. (2013, September 23). Hoe beïnvloedt de inzet van relatiemarketing verschillende strategieën om exploitatieve en exploratieve groei te realiseren?. Strategisch Management & Strategische Vernieuwing. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14946