Twaalf jaar na de invoering van Tweede Fase wordt er middels deze casestudy stil gestaan bij de implementatie van de destijds nieuwe kunstvakken: CKV en KCV en de ervaringen ermee onder de loep genomen. Het onderzoek is uitgevoerd op het Fioretti College in Lisse, een middelbare school uit de Bollenstreek met een rijk cultuuraanbod, die onderdak biedt aan alle niveaus van het middelbare onderwijs. De casestudy is gebaseerd op de volgende hoofdvraag: Hoe vertalen de cultuurcoördinator en docenten van het Fioretti College uit Lisse de richtlijnen voor CKV en KCV in cultuurplannen en lesprogramma’s en hoe ervaren leerlingen van verschillende niveaus deze vertaalslag?

, , , ,
Eijck, van C.J.M.
hdl.handle.net/2105/10273
Sociologie van Kunst en Cultuur , Master Arts, Culture & Society
Erasmus School of History, Culture and Communication

Duinker, R.M.E. (2011, August 31). Een casestudy naar de impementatie van CKV en KCV door de cultuurcoordinator en docenten en de evaluaties daarvan door de leerlingen. Master Arts, Culture & Society. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/10273