In dit onderzoek wordt een zoektocht gestart naar factoren die van een bedrijvengebied een “psychologisch product” kunnen maken. Een “psychologisch product” is een product dat zich onderscheidt van andere producten doordat er door kopers een emotionele meerwaarde aan het product wordt gehecht. Dit onderzoek spitst zich toe op bedrijvengebieden. Onder bedrijvengebieden kunnen zowel bedrijventerreinen, kantoorlocaties als mengvormen daarvan, worden geschaard. Omdat het begrip "psychologisch product" op de uitgifteperiode van het nieuw ontwikkelde product betrekking heeft, focus ik me in mijn onderzoek vooral op die uitgiftefase van bedrijvengebieden. Bedrijvengebieden die zich ontwikkelen tot een “psychologisch product” genereren een extra vraag, gebaseerd op een positieve emotionele meerwaarde. De uitgifte van de kavels verloopt hierdoor sneller dan je op grond van normale marktomstandigheden zou mogen verwachten. De centrale vraagstelling in dit onderzoek is: Welke factoren dragen bij tot het ontwikkelen van een bedrijvengebied tot een “psychologisch product”?

, ,
Verlaat, J. van 't
hdl.handle.net/2105/10543
Master City Developer
Erasmus School of Economics

Heuvel, P.J. van den. (2008, October). Dáár moet je zitten!. Master City Developer. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/10543