In het onderzoek wordt beschreven hoe communicatie kan bijdragen aan het realiseren van een gedragsverandering. Het Rijk wil de eigen bedrijfsvoering verduurzamen en wil daarvoor een gedragsverandering onder de medewerkers realiseren. Eén van de veranderingen in de eigen bedrijfsvoering is dat het Rijk verwacht dat medewerkers hun afval gaan scheiden. Uit het onderzoek blijkt dat communicatie een belangrijke rol speelt in de realisatie van de gedragsverandering. De manier waarop, de hoeveelheid en het tijdspad van de communicatie zijn belangrijk voor het realiseren en behouden van de verandering. In het onderzoek is de methode van de Belastingdienst vergeleken met de EcoSmart methode welke is toegepast bij het ministerie van EL&I. De aanbevelingen van dit onderzoek dragen bij aan het verbeteren van de methode van de Belastingdienst.

, , , , ,
Grandia, J., Ben Kuipers
hdl.handle.net/2105/12085
Public Administration
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Nijskens, H. (2012, August 31). Afvalscheiding is geen hype. Public Administration. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/12085