Victoria’s Secret, eigendom van Limited Brands, behoort tot de top 3 lingerie merken in de wereld met netto verkopen van $ 6.574 miljoen in 2012 (Limited Brands, 2013). Limited Brands vermeld in het jaarverslag van 2011 dat één van haar business strategieën die zij na wenst te streven het uitbreiden van de kernmerken via nieuwe kanalen en geografische gebieden is. Eén van deze kernmerken is Victoria’s Secret. Sindsdien worden er wereldwijd nieuwe filialen geopend. In 2011 opende Victoria’s Secret haar eerste filiaal in Europa, namelijk achter de douane op de luchthaven Schiphol in Nederland (Parool, 2011). In 2012 is de eerste vestiging in Nederland geopend die voor iedereen toegankelijk is (Haarlemsdagblad, 2012). Deze is te vinden op Schiphol Plaza. Chairman & CEO Wexner stelt in het jaarverslag van 2012: “We have excellent brands, very talented people at every level, competitive opportunity… and most importantly, we believe we can get even better. Our performance goal is to be in the top tier of major international specialty retail businesses. We will be more focused on the retail fundamentals and more connected to our customer. We’ll get faster, increase agility and work hard to be efficient with our resources, energy and time. We will commit to get better and better and better. I am so optimistic about the future. We have set smart and deliberately aggressive goals and are committed to work hard to achieve them. We are determined to get better.” De vraag is of de Nederlandse markt kansen biedt, zoals gesteld door de CEO, voor Victoria’s Secret om zich uit te breiden. In deze context wordt met uitbreiden het vergroten van het assortiment en het aantal filialen bedoeld.

Franses, Prof. dr P.H.B.F.
hdl.handle.net/2105/13950
Business Economics
Erasmus School of Economics

Sheikh, R.T. (2013, June 24). De Toekomst van Victoria’s Secret in Nederland. Business Economics. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/13950