Het doel van dit onderzoek is organisatorische kritische succesfactoren voor marktoriëntatie (MO) en de implementatie van New Service Development (NSD) te definiëren. Allereerst is een literatuurstudie uitgevoerd. Vanuit het literatuuronderzoek zijn vervolgens zeventien noodzakelijke conditie (NC) hypothesen geformuleerd en getoetst in de Nederlandse care sector. De dataverzameling op basis van de C-OAR-SE methodiek van Rossiter (2002) is uitgevoerd met behulp van semi gestructureerde interviews. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat verschillende elementen van participatief leiderschap, het stimuleren van een lerende organisatie en het bevorderen van dynamiek tussen afdelingen kritisch zijn voor een hoge mate van MO.

Jan Dul, Erik van Raaij
hdl.handle.net/2105/14192
New Business: Innovation & Entrepreneurship
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Petra Dollekamp. (2013, June 21). Organisatorische succesfactoren voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. New Business: Innovation & Entrepreneurship. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14192