Dit onderzoek kan getypeerd worden als een sociaal constructionistische kijk op een samenwerking tussen twee grote bankbedrijven: Bank of New York en Mellon. Meer specifiek wordt er gekeken naar de invloed van de integratie van beide organisaties op de dienstverlening naar de klant. Deze studie bouwt voort op eerder onderzoek dat gedaan is door Cass Business School en Harvard. In deze eerdere studies is vooral het perspectief van het senior management belicht. Het doel van dit onderzoek is om hier het perspectief van de client service afdeling in Continentaal Europa aan toe te voegen en dit te vergelijken met het senior management perspectief. Het is inmiddels een aantal jaren geleden dat beide organisaties gefuseerd zijn en daarnaast ondergaat de huidige manier van dienstverlening een aantal wijzigingen op dit moment. Kortom een goed moment om terug te kijken naar wat voor invloed de integratie van de fusie heeft gehad op de organisatie.

,
Ton Roodink, Edu Feltmann
hdl.handle.net/Methodologie, hdl.handle.net/2105/14245
Management van Verandering
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Koen van Grimbergen. (2012, December 20). The integration of two giants in the financial services industry. Management van Verandering. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14245