De Nederlandse economie wordt gekenmerkt door een hoge arbeidsproductiviteit en in 2010 door een ongeëvenaard hoge arbeidsparticipatie. Maar die groei komt niet vanzelf. Ondernemerschap en innovatie worden gezien als drijvende kracht voor economische groei. Innovatie is de drager waarmee nieuwe processen en nieuwe producten worden geïntroduceerd. Deze innovaties vergroten de productiviteit van bedrijven en daarmee ook de welvaart. Er is veel onderzoek naar innovatie gedaan. Bedrijven die succesvol innoveren zien zich beloond met hogere marktaandelen en hogere winst. Dit succes wordt niet alleen bepaald door de energie die in de innovatie wordt gestoken. Het zijn ook de omgeving en de context waarin een bedrijf opereert, die bepalen of innovatie tot succes leidt. In dit onderzoek is er voor gekozen om niet de technologische context als leidraad te nemen, maar de sociale context.

René Olie, Job Hoogendoorn
hdl.handle.net/2105/14356
Strategisch Management & Strategische Vernieuwing
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Frans Dankers. (2012, September 21). Een familieband werkt innovatie in de hand. Strategisch Management & Strategische Vernieuwing. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14356