2012-09-26
Obesitas, dikke kinderen dunnen uit
Publication
Publication
Een exploratief onderzoek, hoe de fastfoodindustrie verantwoordelijkheid kan nemen bij het terugdringen van het aantal kinderen met obesitas
In deze masterthesis is het issue obesitas onderzocht vanuit een bedrijfskundig perspectief. De jaarlijkse groei van het aantal artikelen over obesitas dat gevonden is in de media-analyse, toont aan dat er eigenlijk niemand meer om het issue obesitas heen kan. De hoofdvraag van het onderzoek luidt: Op welke wijze kan en moet de fastfoodindustrie een bijdrage leveren bij het terugdringen van obesitas onder kinderen. Dit onderzoek omvat een literatuurstudie, een media-analyse, een deskresearch en participerende observaties. Het literatuuronderzoek beschouwt obesitas, fastfood, stakeholders, verantwoordelijkheden, issues en partnerschappen.
Additional Metadata | |
---|---|
Rob van Tulder, Maarten Dirks | |
hdl.handle.net/2105/14496 | |
Leiderschap, Management & Bestuur | |
Organisation | RSM: Parttime Master Bedrijfskunde |
Juriaan Kos. (2012, September 26). Obesitas, dikke kinderen dunnen uit. Leiderschap, Management & Bestuur. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14496
|