De woningmarkt is tientallen jaren aanbodgericht geweest. Er was nauwelijks aandacht voor de wensen van de consument. Door schaarste zijn de grond- en huizenprijzen exorbitant gestegen. De wereldwijde economische crisis, sinds 2008, heeft grote impact op de woningbouwsector. Dalende huizenprijzen en veel onverkochte objecten. Bovendien is het commercialiseren van nieuwe bouwprojecten problematisch geworden. De belangrijkste oorzaken zijn het onvoldoende consumenten vertrouwen en het moeizaam verkrijgen van de benodigde financiƫle middelen. Door deze omstandigheden is de situatie voor woningbouwontwikkelaars bijzonder moeilijk geworden. Om meer zekerheid te krijgen over de afzet van nieuwbouwwoningen moet er een oplossing gezocht worden om deze crisis te overleven.

Klink, H.A. van
hdl.handle.net/2105/14594
Master City Developer
Erasmus School of Economics

Robertsen, H. (2013, July). The how and why of consumers'. Master City Developer. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14594