2011-06-23
Wie is de Klant?
Publication
Publication
Op zoek naar de klant in een academisch ziekenhuis
Het primaire doel van een ziekenhuis is het verzorgen van patiënten. Bij academische ziekenhuizen is deze doelstelling uitgebreid met het uitvoeren van onderzoek en het opleiden van studenten. Wat afgevraagd kan worden, is of de focus bij ziekenhuizen en het Cura MC 1in het bijzonder, niet teveel op de inhoudelijke taakindeling is gericht. Dit in combinatie met een primaire focus op het behalen van een zo groot mogelijke efficiency. Deze manier van organiseren kan mogelijk ten koste gaan van de kwaliteit van de dienstverlening aan de patiënten en studenten. Is het niet beter om de primaire focus van de organisatie te richten op het primaire doel, het zo goed mogelijk zorgen voor patiënten, of opleiden van studenten?
Additional Metadata | |
---|---|
Marja Flory, Johan Wempe | |
hdl.handle.net/2105/14609 | |
Management van Verandering | |
Organisation | RSM: Parttime Master Bedrijfskunde |
Meike Kemp. (2011, June 23). Wie is de Klant?. Management van Verandering. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14609
|