Het voortbestaan van organisaties is heden ten dagen steeds meer gestaafd op een strategie die is gebaseerd op een balans tussen exploitatie en exploratie (Levinthal & March, 1993 en March 1991), ofwel een ambidextere strategie. Incrementele innovatie (exploitatie) vraagt van de organisatie zijn huidige portofolio steeds meer en beter af stemmen op de wensen van de continue veranderde vraag van de consument. Aan de andere kant vraagt de consument ook nieuwe producten en technologieën om te voorzien in hun dagelijkse behoeften. Organisaties die weten in te spelen op deze behoeften, garanderen over het algemeen hun voortbestaan.

Dr. R.A.J.L. van Wijk, Prof. Dr. J. Wempe
hdl.handle.net/2105/14884
Strategisch Management & Strategische Vernieuwing
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Jos Meulenbroek. (2012, September 5). BALANS TUSSEN KENNISDELING, MOTIVATIE EN INNOVATIE. Strategisch Management & Strategische Vernieuwing. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14884