In een tijd waar het voor de telecom- en ICT markt noodzakelijk is om te innoveren is binnen KPN het innovatieproces herzien. Het standaardiseren van het innovatieproces met als doel kosten omlaag te brengen en innovatie versneld op de markt te brengen. De strategie van KPN zegt dat de standaardisatie leidt tot een versterking van de innovatiekracht: better, cheaper, faster en happier. Dit onderzoeksrapport kijkt naar de invloed van deze standaardisatie binnen het programma Mobiel naar de time to market (faster) en de tevredenheid van medewerkers (happier). De onderzoeksvraag luidt als volgt: Hoe draagt de standaardisatie van het innovatie proces bij aan het versterken van de innovatiekracht, enerzijds het verkorten van de time to market en anderzijds het verhogen van de tevredenheid van medewerkers, van KPN Mobiel?

Irma Bogenrieder, Jan van den Ende
hdl.handle.net/2105/14885
Management van Verandering
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Aarti Sewnarain. (2013, October 29). Hoe draagt de standaardisatie van het innovatie proces bij aan het versterken van de innovatiekracht, enerzijds het verkorten van de time to market en anderzijds het verhogen van de tevredenheid van medewerkers, van KPN Mobiel?. Management van Verandering. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14885