Doordat de loterijen in een turbulente markt zitten, waarin de krachtsverhoudingen sterk aan het veranderen zijn wordt er steeds vaker gepoogd, de eigen marktpositie te versterken, door samen te werken met andere loterijen. Individuen spelen hierin een grote rol. Er is echter weinig tot geen onderzoek te vinden, die de relatie bestudeert tussen allianties en literatuur met betrekking tot innovatie (Di Guardo & Harrigan, 2011) en met name de rol van het individu daarin. Dit onderzoek heeft dan ook ten doel een bijdrage te leveren om dit gat in de literatuur een stukje kleiner te maken en dan in het bijzonder te kijken op welke manier individueel innovatief gedrag invloed heeft op het succesvol vormen van een alliantie op de kansspelmarkt. Hierbij is gebruik gemaakt van 8 allianties in de Europese loterijwereld.

Dr. J.P.J. de Jong, Dr. R. van Wijk
hdl.handle.net/2105/14950
New Business: Innovation & Entrepreneurship
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Walter de Beauvesier Watson. (2013, September 19). Innovatieve rollen in het Alliantievormingsproces. New Business: Innovation & Entrepreneurship. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14950