Anno 2013 verkeert de ambachtelijke bakkerij in zwaar weer. Het marktaandeel staat onder druk, omdat de macht van het retailkanaal verder toeneemt. Tegelijkertijd stijgen de kosten verder door, wat het rendement niet ten goede komt. Onder deze druk is er een toenemende focus ontstaan op efficiency en kostenbeheersing. Hiermee gaan ambachtelijke processen, en daarmee ook ambachtelijke waarden deels verloren. Ondanks het feit dat dit proces onomkeerbaar lijkt de vraag in welke mate ambachtelijke waarden te handhaven zijn, of hoe andere elementen invulling kunnen geven aan de relatie met medewerkers, anders dan economische. De vraag rijst wat rechtvaardig is.

Dr. B.H.E. Wempe, Dr. J. Hoogendoorn
hdl.handle.net/2105/14955
Leiderschap, Management & Bestuur
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Joost Ammerlaan. (2013, September 11). Mens, Markt en Moraal. Leiderschap, Management & Bestuur. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/14955