Deze masterthesis staat in het teken van de Nederlandse creatieve industrie, die gekenmerkt door wordt door zelfstandigen en freelancers. Voor deze ondernemers is netwerken en onderling samenwerken is van groot belang. De creatieve ondernemers vestigen zich in panden waar ze, veelal voor een laag tarief, een werkplek kunnen huren. Hier kunnen de ondernemers gemakkelijk met elkaar in contact komen waardoor samenwerking en kennisuitwisseling ontstaat . De panden waar dergelijke agglomeratie plaats vindt, worden in de literatuur creatieve clusters genoemd In deze masterthesis is onderzoek gedaan naar de manier waarop creatief ondernemerschap gestimuleerd wordt binnen kleinschalige creatieve clusters. Er is onderzoek gedaan binnen het Dutch Creative Residency Network. Dit landelijke netwerk telt 23 creatieve clusters en is erop gericht om kennisuitwisseling tussen de leden te stimuleren.

, , , ,
Hitters, H.J.C.J.
hdl.handle.net/2105/15248
Media en Cultuur
Erasmus School of History, Culture and Communication

Verhoeven, L. (2013, August 30). Waardevermeerdering van de creatieve industrie. Media en Cultuur. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/15248