2013-11-15
De kunst van place making
Publication
Publication
Een onderzoek naar de succesfactoren van place making in de embryonale fase van gebiedsontwikkeling
In de jaren negentig kon ik niet weten dat ik nu mijn mobiele telefoon op een volstrekt andere manier zou gaan gebruiken. Naast bellen en sms’en kon ik er op een zeker moment ook mee e-mailen en op het internet In de daarop volgende jaren kreeg de smart-phone steeds meer voet aan de grond jaren. Een historisch moment was de introductie van de Ipod in 2001 door Steve Jobs. Zoals u weet werd dat een daverend succes en heeft dat tot nu toe geleid tot de Iphone en Ipad. Een succes verhaal waarmee een nieuwe markt werd aangeboord doordat in nieuwe behoeften werd voorzien. Het aansluiten bij de behoefte van de klant staat in veel indu-strieën centraal: denk bijvoorbeeld aan merken als Nike, Apple Coca-Cola en Phillips. Zij ont-wikkelen producten voor consumenten, maar vooral ook mét consumenten. De geboorte van een product is dan ook een langjarig proces van innovatie op innovatie en worden veelvuldig getest. Het is een proces waarin onderzocht wordt welke behoeften bestaan bij klanten, maar óók welke behoeften gecreëerd kunnen worden. Via test-beds krijgen consumenten de moge-lijkheid om direct betrokken te zijn bij productontwikkeling en oefenen zo invloed uit op het eindproduct.
Additional Metadata | |
---|---|
, , | |
Braun, E. | |
hdl.handle.net/2105/15601 | |
Master City Developer | |
Organisation | Erasmus School of Economics |
Tureay, E.M. (2013, November 15). De kunst van place making. Master City Developer. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/15601
|