Het belang van succesvolle productintroducties is al door verschillende onderzoekers onderschreven, waaronder Henard & Szymanski (2003), Griffin & Page (1993 & 1996), Hultink et al. (2000) en Di Benedetto (1999). Over het meten van het succes van productintroducties houden de onderzoekers er verschillende benaderingen op na. In tegenstelling tot Di Benedetto (1999) beperken Griffin & Page (1996) zich bijvoorbeeld niet alleen tot financiƫle succesindicatoren. Griffin & Page (1996) menen dat succes is onder te verdelen in drie dimensies; markt succes, financieel succes en product succes. Succes van productintroducties is in dit onderzoek gemeten aan de hand van de benadering van Griffin & Page (1996), wat betekent dat zowel markt succes, financieel succes als product succes is gemeten om het succes van productintroducties als geheel vast te kunnen stellen.

Dick Manuel, Serge Rijsdijk
hdl.handle.net/2105/15850
New Business: Innovation & Entrepreneurship
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Gijs Odijk. (2011, June 29). Social media en productintroducties. New Business: Innovation & Entrepreneurship. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/15850