2011-06-29
Social media en productintroducties
Publication
Publication
Onderzoek naar de invloed van het gebruik van social media op het succes van productintroducties
Het belang van succesvolle productintroducties is al door verschillende onderzoekers onderschreven, waaronder Henard & Szymanski (2003), Griffin & Page (1993 & 1996), Hultink et al. (2000) en Di Benedetto (1999). Over het meten van het succes van productintroducties houden de onderzoekers er verschillende benaderingen op na. In tegenstelling tot Di Benedetto (1999) beperken Griffin & Page (1996) zich bijvoorbeeld niet alleen tot financiƫle succesindicatoren. Griffin & Page (1996) menen dat succes is onder te verdelen in drie dimensies; markt succes, financieel succes en product succes. Succes van productintroducties is in dit onderzoek gemeten aan de hand van de benadering van Griffin & Page (1996), wat betekent dat zowel markt succes, financieel succes als product succes is gemeten om het succes van productintroducties als geheel vast te kunnen stellen.
Additional Metadata | |
---|---|
Dick Manuel, Serge Rijsdijk | |
hdl.handle.net/2105/15850 | |
New Business: Innovation & Entrepreneurship | |
Organisation | RSM: Parttime Master Bedrijfskunde |
Gijs Odijk. (2011, June 29). Social
media
en
productintroducties. New Business: Innovation & Entrepreneurship. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/15850
|