Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben Serious games in het onderwijs zijn (digitale) spellen die als voornaamste doel hebben leren van vaardigheden ver leren van vaardigheden verleren van vaardigheden ver leren van vaardigheden ver leren van vaardigheden verleren van vaardigheden verleren van vaardigheden ver leren van vaardigheden verleren van vaardigheden verleren van vaardigheden verleren van vaardigheden ver leren van vaardigheden ver leren van vaardigheden verleren van vaardigheden vergemakkelijken gemakkelijken gemakkelijken gemakkelijken gemakkelijken gemakkelijken voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling voor de speler (Charsky, 2010). In tegenstelling tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor tot entertainment games zijn serious op de eerste plaats niet bedoeld voor entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009).entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). entertainment, maar focussen zij expliciet op educatie (Ratan & Ritterfeld, 2009). Uit eerder onderzoek van Moreeerder onderzoek van Moreeerder onderzoek van More eerder onderzoek van More eerder onderzoek van Moreeerder onderzoek van More eerder onderzoek van More eerder onderzoek van More eerder onderzoek van Moreeerder onderzoek van More eerder onderzoek van More no -Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious Ger, Burgos en Torrente (2009) is gebleken dat serious games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. games het leren voor kinderen aantrekkelijker maken en een prettige leeromgeving bieden. Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op Ondanks deze potentie van serious games in het onderwijs blijft de toepassing hiervan op scholen in de prakti scholen in de prakti scholen in de prakti scholen in de prakti jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk jk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijkjk vaak achter (Kranenburg, Slot, Staal, Leurdijk , & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; & Burgmeijer, 2006; Moreno Moreno -Ger et al.Ger et al.Ger et al. Ger et al. , 2009; De Wit, Versloot , 2009; De Wit, Versloot , 2009; De Wit, Versloot, 2009; De Wit, Versloot, 2009; De Wit, Versloot , 2009; De Wit, Versloot , 2009; De Wit, Versloot, 2009; De Wit, Versloot, 2009; De Wit, Versloot , & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Roes, 2009; Leendertse et al., 2011; Ketelhut & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). & Schifter, 2011; De Grove, Bourgonjon Van Looy, 2012; Roessel Stubbé, 2012). Toch lijToch lij Toch lij Toch lijkt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van serikt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van serikt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van serikt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van serikt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van serikt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van serikt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri kt er een verschuiving plaats te vinden in de adoptie en het gebruik van seri ous games (Proctor & Marks, 2013games (Proctor & Marks, 2013games (Proctor & Marks, 2013games (Proctor & Marks, 2013games (Proctor & Marks, 2013 games (Proctor & Marks, 2013 games (Proctor & Marks, 2013games (Proctor & Marks, 2013 games (Proctor & Marks, 2013 games (Proctor & Marks, 2013 ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). ; Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Leraren zijn Leraren zijn Leraren zijn Leraren zijn Leraren zijn Leraren zijn Leraren zijn Leraren zijn meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen meer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheenmeer gemotiveerd om games tijdens de les in te zetten dan voorheen. Dit heeft heeft heeft te maken met het feit dat te maken met het feit dat te maken met het feit dat te maken met het feit dat te maken met het feit datte maken met het feit dat te maken met het feit dat te maken met het feit dat tegenwoordig tegenwoordig tegenwoordig tegenwoordig steeds meer steeds meer steeds meersteeds meersteeds meer leerkrachten eerkrachten eerkrachten eerkrachten eerkrachten eerkrachten in hun vrije tijd n hun vrije tijd n hun vrije tijd n hun vrije tijd zelf zelf zelf gamegamegamegamen (Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009).Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). Kennisnet, 2008; Van der Neut & Oosterling, 2009). In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten In dit onderzoek wordt geanalyseerd wat de beweegredenen zijn voor leerkrachten in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin in het primair onderwijs Nederland om serious games al dan niet te gebruiken. Hierin staat de leerkracht centraal en c staat de leerkracht centraal en c staat de leerkracht centraal en cstaat de leerkracht centraal en c staat de leerkracht centraal en cstaat de leerkracht centraal en cstaat de leerkracht centraal en c staat de leerkracht centraal en c staat de leerkracht centraal en cstaat de leerkracht centraal en cstaat de leerkracht centraal en c staat de leerkracht centraal en c ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al ontext waarin deze een keuze heeft gemaakt voor het al dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers dan niet gebruiken van een serious game als lesmethode. De adoptietheorie Rogers (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk(1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk(1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk (1995) dient in dit onderzoek als theoretisch raamwerk . Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de Deze theorie bespreekt de verschillende fases die een indivi verschillende fases die een indivi verschillende fases die een indivi verschillende fases die een indivi verschillende fases die een indivi verschillende fases die een indiviverschillende fases die een indivi verschillende fases die een indivi verschillende fases die een indiviverschillende fases die een indiviverschillende fases die een indiviverschillende fases die een indiviverschillende fases die een indivi verschillende fases die een indivi du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een du doorloopt bij het adopteren of afwijzen van een innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type innovatie, welke factoren invloed hebben op de mate van adoptie en welk type besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het besluitvorming sprake is. Door de analyse van het innovatiekeuzeproces innovatiekeuzeproces innovatiekeuzeproces innovatiekeuzeproces innovatiekeuzeproces innovatiekeuzeproces vanvanvan gebruikersgebruikersgebruikersgebruikers gebruikers te vergelijken met dat van vergelijken met dat vanvergelijken met dat vanvergelijken met dat vanvergelijken met dat van vergelijken met dat van vergelijken met dat van vergelijken met dat vanvergelijken met dat van nietniet -gebrui gebrui kers kers , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar , wordt er onderzocht hoe deze van elkaar verschillen. verschillen. verschillen. verschillen. Naar aanleiding Naar aanleidingNaar aanleiding Naar aanleidingNaar aanleidingNaar aanleiding Naar aanleiding van van dertiendertiendertien dertiendertien diepte interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw interviews met leerkrachten van de bovenbouw van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederlandvan verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland van verschillende basisscholen in Nederland kan kan kan worden worden worden geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten geconcludeerd dat de knelpunten voor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious gavoor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious gavoor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious ga voor de adoptie van serious games in het onderwijs buiten de innovatie liggen mes in het onderwijs buiten de innovatie liggenmes in het onderwijs buiten de innovatie liggen mes in het onderwijs buiten de innovatie liggen mes in het onderwijs buiten de innovatie liggen mes in het onderwijs buiten de innovatie liggen mes in het onderwijs buiten de innovatie liggen . In dIn d e dagelijkse praktijk van dagelijkse praktijk van dagelijkse praktijk van dagelijkse praktijk van dagelijkse praktijk van dagelijkse praktijk van dagelijkse praktijk van de ze sector sectorsector is het behalen van is het behalen vanis het behalen vanis het behalen van is het behalen van is het behalen van leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde leerdoelen binnen een bepaalde periode periode van groot belang. H van groot belang. H van groot belang. H van groot belang. H van groot belang. Hvan groot belang. Hvan groot belang. H et gestandaardiseerde lesprogrammaet gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogrammaet gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogrammaet gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogrammaet gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogrammaet gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogramma et gestandaardiseerde lesprogramma biedt geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd geen ruimte en tijd voor leerkrachten om zich t voor leerkrachten om zich t voor leerkrachten om zich t voor leerkrachten om zich tvoor leerkrachten om zich tvoor leerkrachten om zich t voor leerkrachten om zich t voor leerkrachten om zich t e verdiepen in extra verdiepen in extra verdiepen in extra verdiepen in extra verdiepen in extra verdiepen in extra verdiepen in extra verdiepen in extra les mogelijkheden. Om mogelijkheden. Ommogelijkheden. Om mogelijkheden. Om mogelijkheden. Om in deze sector in deze sectorin deze sectorin deze sectorin deze sector in deze sectorin deze sector toch verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn verandering te weeg brengen is er een enthousiasteling of autoriteit nodig die zijn haar team kan steunen, sturen en begeleiden in het eigen maken van deze innovatie.

, , , , , , , ,
Slot, M.
hdl.handle.net/2105/17722
Media en Cultuur
Erasmus School of History, Culture and Communication

Schulpen, Maxime. (2014, July 14). Level up or game over?. Media en Cultuur. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/17722