Ondernemende activiteiten binnen organisaties blijken de lange termijn concurrentiepositie en performance van ondernemingen te verstevigen. Dit maakt het zinvol voor organisaties om te bepalen op welke manier zij invloed kunnen uitoefenen op de mate waarin ondernemerschap aanwezig is. Daarmee maakt zij het een dynamische vaardigheid van de onderneming. Niet iedere medewerker vertoont intern ondernemend gedrag. De kernvraag van dit onderzoek is op welke manier dit valt te verklaren, want met deze kennis kan de invloed op intern ondernemerschap worden vergroot. Hierbij is tevens de rol van leiderschap onder de loep genomen, omdat support vanuit het management een belangrijk element voor intern ondernemerschap is gebleken.

, , ,
prof. dr. J.J.P. Jansen
hdl.handle.net/2105/17818
Strategisch Management & Strategische Vernieuwing
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

C.J.R. van der Linden. (2014, October 12). Intern ondernemerschap. Strategisch Management & Strategische Vernieuwing. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/17818