Dit onderzoek gaat over de beeldvorming van Ridderkerkse bedrijven over de gemeente Ridderkerk als organisatie. Bij beeldvorming draait het om het creëren van een beeld en daar een betekenis aan geven. Beelden kunnen intern en extern zijn. Bij dit onderzoek draait het om het extern beeld van de gemeente Ridderkerk. Dit is het beeld dat er bij anderen leeft buiten de ambtelijke. Wanneer er in dit onderzoek gesproken wordt over imago betekent dit hetzelfde als het extern beeld en vice versa. Imago is immers de perceptie van een organisatie door een publiek. Door het imago te meten in eigenschappen en karakteristieken wordt inzichtelijk gemaakt wat de gemeente Ridderkerk betekent voor bedrijven en hoe de gemeente overkomt in het bedrijfsleven. Daarnaast zijn dienstverlening, klanttevredenheid, prestaties, vertrouwen en de media onderzocht. Hierdoor is dit onderzoek breder dan alleen een imago-onderzoek en betreft het een onderzoek over de beeldvorming van bedrijven.

, , , , ,
Fenger, Dr. H.J.M. (Menno), Bekkers, Prof.dr. V.J.J.M. (Viktor)
hdl.handle.net/2105/17869
Public Administration
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Gomes, E. (Evelina). (2012, October 19). Beeldvorming van Ridderkerkse bedrijven. Public Administration. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/17869