Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te verkrijgen in factoren die een rol spelen in het sociaal en psychologisch kapitaal van ‘stapelaars’ uit de tweede generatie van Turkse en Marokkaanse afkomst, die vanuit het mbo zijn doorgestroomd naar een hbo-opleiding en die succesvol hebben afgerond. Daarnaast moet dit onderzoek aantonen of de diverse factoren in het sociaal en psychologisch kapitaal van deze ‘stapelaars’ van gelijke orde zijn of dat hierin een hiërarchie is aan te brengen op basis van belang. De probleemstelling voor dit onderzoek is: Welke factoren in het sociaal en psychologisch kapitaal van ‘stapelaars’ uit de tweede generatie van Turkse en Marokkaanse afkomst die via het mbo zijn doorgestroomd naar een hbo-opleiding en die succesvol hebben afgerond, zijn van invloed geweest op het succesvol ‘stapelen’ van opleidingen en waarin verschilt dit van het sociaal en psychologisch kapitaal van ‘directe doorstromers’?

, , , ,
Rezai MSc, S. (Sara), Veld. Dr. T.W.M. (Theo)
hdl.handle.net/2105/18059
Sociology
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Vonk, A. (Diana). (2013, December 31). De invloed van kapitaal op succes in het onderwijs. Sociology. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/18059