In deze scriptie wordt bekeken of aspecten als autonomie en wederzijds vertrouwen een positieve bijdrage leveren aan het bewaken van de grens tussen werk en prive, de vrijeschool lijkt hiervoor de uitgelezen casus. Heeft het negeren van NPM-principes positieve gevolgen voor boundary management van docenten? Gaan vrijheid en autonomie in het werk samen met een optimale werk-privébalans? De vrijeschool is een type school die de principes van NPM niet heeft doorgevoerd, docenten op deze scholen hebben autonomie en flexibiliteit in hun werk behouden. Ervaren zij deze flexibiliteit en mogelijkheden ook in de omgang met de grens tussen werk en privé? Is het voor deze docenten ook in de huidige tijd mogelijk een goede balans tussen werk en privé te creëren? De centrale onderzoeksvraag is als volgt geformuleerd: Hoe beheersen vrijeschool-docenten de grens tussen werk en privé, en hoe is de omgang van de vrijeschool-docenten met de grens tussen werk en privé te verklaren?

, , , , ,
Peper, Dr. A. (Bram), Braster, Prof.dr. J.F.A. (Sjaak)
hdl.handle.net/2105/18063
Sociology
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Verbeek, M. (Maaike). (2013, August 31). Het bewaken van grenzen in een grenzeloze organisatie. Sociology. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/18063