Nu de computer een onderdeel is in het leven van de meeste middelbare scholieren, ontstaat de vraag hoe men computers integreert in het onderwijs. Veel onderzoek is gedaan naar de effecten van computergebruik, en de resultaten daarvan zijn op zijn minst verdeeld. Weinig onderzoek is gedaan naar de vraag wáárom de computer in het klaslokaal schoolresultaten zou verbeteren. Ik ga op kwantitatieve wijze onderzoeken of de computer een positieve bijdrage kan leveren aan de schoolprestaties van 15-jarige scholieren. Net als Wittwer en Senkbeil vraag ik mij af of het ontbreken van een computer negatieve gevolgen heeft op de schoolprestaties (2008).

, ,
Braster, Prof.dr. J.F.A. (Sjaak), Veld, Dr. T.W.M. (Theo)
hdl.handle.net/2105/18098
Sociology
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Timmer, S.C. (Stephan). (2013, August 31). From blackboard to keyboard. Sociology. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/18098