Het doel van dit onderzoek is vast te stellen welke factoren cruciaal zijn voor exportsucces van Nederlandse MKB-­‐bedrijven die exporteren naar China. Het onderzoek is gestart met een literatuurstudie gericht op exportfactoren en op zakendoen met China. Daarnaast is een groot aantal experts geïnterviewd over export van MKB-­‐bedrijven naar China. Op basis van de literatuurstudie en de gesprekken met experts zijn negen hypothesen met noodzakelijke condities geformuleerd. Deze hypothesen zijn getoetst bij succesvolle MKB-­‐bedrijven die exporteren naar China. De dataverzameling is door middel van semi gestructureerde interviews uitgevoerd op basis van de C-­‐OAR-­‐SE methodiek van Rossiter (2002).

, , ,
C.A.J.M. van Bruggen, Prof. Dr. Ir. J. Dul
hdl.handle.net/2105/18746
New Business: Innovation & Entrepreneurship
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Hoek, C. van den. (2014, May 30). Wat zijn kritieke factoren voor exportsucces van Nederlandse MKB-bedrijven in China?. New Business: Innovation & Entrepreneurship. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/18746