Winkeliers en horecaondernemers hebben het zwaar in een tijd van economische crisis en een opkomende winkelgedrag op internet. winkels verdwijnen en binnensteden krijgen te maken met leegstand. Deze scriptie beschrijft hoe winkeliers en horecaondernemers in Zutphen het hoofd boven water houden. De wijze waarop de kosten gereduceerd worden en de klanten aan de zaak gebonden in een poging te overleven worden hierbij uiteengezet. De situatie voor de Zutphense winkeliers blijkt niet erg rooskleurig en men probeert met name door het bieden van een goede service de klant naar de zaak toe te lokken. De toepassing van het internet binnen de onderneming blijkt ook een belangrijke rol te spelen in het feit of de onderneming wel of niet succesvol is.

, , , , , ,
Burgers, Prof.dr. J., San, Prof.dr. M. van
hdl.handle.net/2105/33155
Sociology
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Rullens, N.A.C. (2014, June 19). "Het kan zo niet langer doorgaan, zo houden we het niet vol".. Sociology. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/33155