Sporten die voor de media niet interessant zijn om uit te zenden zullen altijd een rol in de marge blijven spelen, terwijl televisiezenders zonder sportuitzendingen veel geld moeten investeren in andere programma’s om toch de kijkers te krijgen die nodig zijn om de reclamezendtijd te vullen. Dit onderzoek gaat dieper in op de manier waarop sport en televisie elkaar in de Verenigde Staten gebruiken voor hun commerciële activiteiten. Tevens is de vraag, of deze interactie in de toekomst ook in Europa en dan vooral in Nederland tot stand zal komen, beantwoord. Door middel van een literatuurstudie en interviews met deskundigen wordt de conclusie getrokken dat alles zich verder zal ontwikkelen, maar niet radicaal zal veranderen. De interactiviteit tussen sport en televisie in Verenigde Staten, zal in Europa zijn intrede niet doen.

, , , , , , ,
Beunders, Prof.dr. H.J.G.
hdl.handle.net/2105/3788
Library - FHKW , Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Dijk, C. van, & Stout, F. (2005, August 31). Sport en televisie: de techniek van het geld verdienen; een vergelijking tussen de Verenigde Staten en Europa. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/3788