Kwaliteitskranten en glossy’s besteden aandacht aan nieuw verschenen films. Zij bedienen echter een andere doelgroep en zij hebben een andere mate van aanzien. Er is voor deze thesis een analyse gemaakt van de films waar kwaliteitskranten en glossy’s in de maand februari van 2006 in hun filmbijlagen aandacht aan hebben besteed. De analyse gaat zowel in op de specifieke filmtitels die zijn besproken als het soort film waaraan aandacht is besteed. De resultaten geven antwoord op de vraag: Wat is de mate van overeenkomst in aandacht voor nieuw verschenen films tussen Nederlandse kwaliteitskranten en glossy’s en in hoeverre is de aandachtskeuze te verklaren vanuit de doelgroep van de onderzochte mediatitels?

, , , , ,
Verboord, Dr. M.N.M.
hdl.handle.net/2105/3919
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Voorn, M. van der. (2006, August 31). Flop of kaskraker? Een vergelijkend onderzoek naar de aandacht voor nieuw verschenen films in kwaliteitskranten en glossy's. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/3919