Met behulp van een casus wordt er in deze master thesis geprobeerd inzicht te geven in de redenen waarom en de manieren waarop een mediabedrijf vormgeeft aan haar maatschappelijke betrokkenheid. Dit in de veronderstelling dat het, in ieder geval op bepaalde punten, afwijkt van de bestaande literatuur over dit onderwerp, dat handelt over Corporate Social Responsability in het algemeen en voornamelijk betrekking heeft op andere industrieën dan de media industrie. Deze thesis tracht de unieke karakteristieken van de media industrie te benadrukken. Centraal staat de vraag: Welke rol heeft ‘corporate social responsability’ in de periode 2000 tot en met 2005 ingenomen bij MTV in Nederland en wat voor invloed heeft het gehad op de mediaproducten van MTV?

, , , ,
Hitters, Dr. E.
hdl.handle.net/2105/3925
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Trip, Y. (2006, September). Maatschappelijke betrokkenheid in de media industrie. De rol van corporate social responsibility bij de muziekzender MTV. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/3925