In dit onderzoek werd de effectiviteit van de training “effectief leiderschap” getest. Het design dat hiervoor is gebruikt, is de internal referencing strategie. Er zijn 119 proefpersonen getest op verschillende leiderschapsvaardigheden voor en na de training. Het testen is gedaan door middel van een 360 gradenfeedback instrument. Met behulp van repeated measures analyses zijn de verschillen tussen de voor en de nameting vergeleken voor de verschillende vaardigheden. Ook zijn de interactie effecten voor “tijd” en “relevantie”getest, waarbij relevantie staat voor de wel of niet getrainde leiderschapsvaardigheden. Uit de resultaten blijkt dat deze training effectief is geweest voor deze steekproef. De mogelijke verklaringen hiervoor worden besproken. Ten slotte worden de eventuele limitaties van deze studie uitgelegd.

, , , ,
Mierlo, H. van, Derous, E.
hdl.handle.net/2105/4064
Psychology
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Hart, D. 't. (2007, June 18). De evaluatie van een leiderschapstraining.. Psychology. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4064