In de kamerbrief “leven lang leren” (Van Vuuren, Caniëls, & Semeijn , 2011)wordt gepleit voor flexibilisering en maatwerk in het deeltijd hoger onderwijs. Hiertoe zijn door de overheid maatregelen genomen: ruimte creëren voor ontwikkeling van studenten in de deeltijdopleidingen met als gevolg het hoger onderwijs flexibeler in te richten. De Rotterdam Academy herkent zich in het adviesrapport Flexibel hoger onderwijs voor volwassenen van de adviescommissie Rinnooy Kan (Rinnooy Kan, 2014) en is vanuit deze herkenning gaan werken aan flexibilisering van het deeltijdprogramma van de opleidingen binnen het domein Management & Leiderschap. Het domein Management & Leiderschap is één van de domeinen van de Rotterdam Academy, instituut van de Hogeschool Rotterdam. Het domein behelst drie tweejarige Associate Degree opleidingen: Officemanagement, Management in de Zorg en Crossmediale Communicatie. De totale omvang van de opleidingen bestaat in studiejaar 2016-2017 uit ruim 700 studenten verspreid over twee studiejaren. Het rendement van de drie opleidingen is hoog te noemen: 70-80% behaalt binnen twee jaar het Associate Degree diploma.

Blekman, T. (Thomas), Hoogendoorn, J. (Job)
hdl.handle.net/2105/41877
New Business: Innovation & Entrepreneurship
RSM: Parttime Master Bedrijfskunde

Aït Ben Ali Hassan. (2017, September 29). Een effectuation mindset in innovation orientation gedreven onderwijsinstellingen. New Business: Innovation & Entrepreneurship. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/41877