Binnen deze casus wordt er gekeken naar de succesboeken van Nicci French. Specifiek wordt er aandacht besteed aan het eerste en laatste boek van het succesvolle schrijversduo. In deze scriptie wordt geprobeerd antwoord te geven op de vraag wat de verschillen in media-aandacht zijn tussen het (literaire) debuutboek van een bestsellerauteur en latere succesboeken en in hoeverre deze verschillen terug te voeren zijn op sturing door de uitgeverij. Aan de hand van een inhoudsanalyse in zes Nederlandse dagbladen en vijf Nederlandse tijdschriften en een veldonderzoek binnen de uitgeverij van Nicci French, geeft de auteur antwoord op deze onderzoeksvraag.

, , , , , , , , ,
Verboord, Dr. M.N.M.
hdl.handle.net/2105/4210
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Marion, J. van. (2006, September). De succesboeken van Nicci French. Verschillen in media-aandacht tussen het (literaire) debuutboek van een bestsellerauteur en latere succesboeken, en de rol van de uitgeverij hierin. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4210