In deze masterthesis wordt vanuit het Cultural Industry Perspective de beeldvorming van een artiest in de media nader onderzocht. Als casus is de controversiƫle artieste Madonna genomen en in de thesis wordt de beeldvorming van Madonna onderzocht in de Nederlandse pers, waarbij Nederland als toleranter land wordt gezien dan andere landen. Hoe is de beeldvorming van Madonna in de Nederlandse pers en welke rol spelen de door Madonna veroorzaakte controverses in de beeldvorming van Madonna? Madonna wordt beschouwd als een merk in de culturele industrie, dat onder andere met controverses de aandacht weet te trekken van het publiek. Tevens wordt er gekeken naar de waardering van haar producten, het merk Madonna en de hoeveelheid aandacht die er aan wordt besteedt.

, , , , ,
Dijk, Dr. N. van
hdl.handle.net/2105/4230
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Bilt, A. van de. (2007, September). De beeldvorming van Madonna in de Nederlandse pers, bezien vanuit de culturele industrie. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4230