De functie van de mobiele telefoon is aan veranderingen onderhevig. Een van de meest recente ontwikkelingen is de opkomst van mobiele televisie. In rap tempo worden er infrastructuren aangelegd en onder hoge concurrentiedruk wordt er vanuit diverse hoeken content ontwikkeld. De verwachtingen vanuit de markt zijn dan ook hoog gespannen. Desalniettemin worden er ook kanttekeningen geplaatst bij de vraag naar dit nieuwe product. Wanneer er geen markt zou blijken te zijn voor mobiele televisie, dan kan er weinig worden terug verdiend van de gedane investeringen. Dit onderzoek richt zich op het gebruikersaspect van mobiele televisie, met als achterliggende gedachte dat het product nooit een succes zal worden wanneer er geen vraag naar is. Hoe staat de Nederlandse consument tegenover mobiele televisie en door welke factoren wordt deze houding bepaald?

, , , ,
Leendertse, Drs. P.M.
hdl.handle.net/2105/4254
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Huveneers, S. (2007, September). Mobiele televisie: de weg naar de consument. Onderzoek naar de gebruikersadoptie van mobiele televisie. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4254