In deze master thesis wordt onderzocht op welke manier de Nederlandse independent platenmaatschappijen gebruik maken van de mogelijkheden rondom de digitalisering en online distributie van muziek. Daarbij is specifiek aandacht besteed aan de relatie tussen major en independent platenmaatschappijen, en in hoeverre deze door de besproken internetgerelateerde ontwikkelingen aan verandering onderhevig is. Hiervoor is allereerst een websiteanalyse uitgevoerd over de websites van 42 geselecteerde Nederlandse independents. Ook zijn er twee casestudies uitgevoerd, in de vorm van interviews met medewerkers van independents PIAS en Artist and Company. Het doel van deze casestudies is geweest de resultaten van de websiteanalyse te verdiepen en verduidelijken.

, , , , , , ,
Hitters, Dr. E., Kamp, Drs. M. van de
hdl.handle.net/2105/4258
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Dijk, R. van. (2007, September). Nederlandse independent platenmaatschappijen en het internet. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4258