De centrale vraag van deze thesis is: Welke invloed hebben ambassadeurs van kleine hulpverleningsorganisaties op media? Om antwoord te krijgen op deze vraag, onderzoekt de auteur de berichtgeving van twee, kleinere hulpverleningsorganisaties: oneMen en ZOA Vluchtelingenzorg. De eerste werkt structureel met bekende Nederlanders als ambassadeur voor de organisatie. ZOA Vluchtelingenzorg zet incidenteel bekendheden in, maar denkt er over om dit ook structureel te gaan doen. Door de berichtgeving in geschreven media over beide organisaties met elkaar te vergelijken, ontstaat er een beeld wat de invloed is van goodwill-ambassadeurs op media. Het totale onderzoek behelst de volgende onderdelen: Een theoretisch kader over journalistiek en sterrendom; het onderzoek naar de twee organisaties; interviews met bekende Nederlanders; interviews met externe bronnen: Ruud Lubbers en Folkert Rinkema; en de kwantitatieve en kwalitatieve inhoudsanalyse.

, , , , , , ,
Beunders, Prof. Dr. H.J.G.
hdl.handle.net/2105/4261
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Wielenga, S. (2007, September). Sterrenactivisme als reddingsboei. Wat is de invloed van sterrenactivisme op de media?. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4261