Richard Florida heeft in 2002 de gedachtegang van de creatieve economie wijd verspreid. Sindsdien zien steden, waaronder Rotterdam, steeds meer het belang in van de aanwezigheid van de creatieve klasse. Sinds 2006 heeft Rotterdam duidelijke intenties om de vormgevingssector te laten groeien. Hoe houden we vormgevers in Rotterdam en hoe kunnen we ervoor zorgen dat meer vormgevers naar Rotterdam trekken ? Bekend is inmiddels dat vormgevers de aanwezigheid van kwalitatief goede opdrachtgevers belangrijk vinden, onbekend is echter de invulling van dit kwalitatief goede opdrachtgeverschap. De vraagstelling luidt daarom: Wat zijn relevante vestigingsfactoren voor de Rotterdamse vormgevers, wat verstaan zij onder ‘kwalitatief goed opdrachtgeverschap’ en wat kan de gemeente Rotterdam doen om dit kwalitatief goed opdrachtgeverschap te bevorderen en aldus de Rotterdamse vormgevingssector te versterken of vestiging aantrekkelijker te maken?

, , , , ,
Janssen, Prof. Dr. M.S.S.E.
hdl.handle.net/2105/4269
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Weststrate, M. (2007, September). 'Opdracht geven is een vak'. Vestigingsfactoren van Rotterdamse ontwerpers met de nadruk op kwalitatief goed opdrachtgeverschap. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4269