In dit onderzoek staat de volgende vraag centraal: Hoe efficiënt zijn de quoteringen van wedkantoren in het voorspellen van de uitkomsten van wedstrijden in de Eredivisie? Om deze vraag te onderzoeken is er informatie verzameld over het eredivisieseizoen 2016/2017. Zo zijn de marktwaardes van de teams in dit model meegenomen, het onderling resultaat, het wel of niet spelen op kunstgras, het aantal afwezige spelers, eventuele tussentijdse wedstrijden, verschillende moving average variabelen die slaan op het aantal voor-en tegendoelpunten en het aantal punten van zowel het thuisteam als het uitteam en de quoteringen van de wedkantoren. Allereerst werd er gekeken in hoeverre de quoteringen verklaard konden worden aan de hand van de eerder genoemde variabelen. De variatie in de quoteringen van de wedkantoren kon voor ruim 91% verklaard worden. Vervolgens is er aan de hand van een binair probit model, en de BIC-waardes hiervan, onderzocht welk forecastmodel het beste in staat is om te voorspellen of het thuisteam daadwerkelijk wint of niet. Alleen de marktwaardes van het thuis- en het uitteam bleken verklarende kracht te hebben. Vervolgens is dit out-of-sample getest in het daaropvolgende eredivisieseizoen. Het model is out-of-sample getest met behulp van twee wedstrategieën, namelijk de unit bet strategie en de unit win strategie. Uiteindelijk bleken beide methodes niet winstgevend. Aangezien de quoteringen geen verklarende kracht hebben in het forecastmodel, kan er geconcludeerd worden dat ze niet efficiënt zijn in het voorspellen van uitkomsten van eredivisiewedstrijden. Dit gaat tegen de bestaande literatuur in, aangezien die aangeeft dat forecast modellen die gebaseerd zijn op de quoteringen van de wedkantoren beter blijken te zijn, of tenminste even goed, als forecast modellen die enkel gebaseerd zijn op sport gerelateerde verklarende variabelen (Forrest, Goddard, & Simmons, 2005; Song, Boulier, & Stekler, 2007).