Binnen Verbufa wordt elk innovatieproject anders opgestart, vormgegeven en gemanaged, hierdoor sluiten de innovaties niet altijd aan bij de klantwens en zijn klanten ontevreden en ontstaan er voor Verbufa extra kosten om de ontwikkelde machine aan te passen of te verbeteren. Het doel van deze designstudie is het opzetten van een procesomschrijving voor een efficiƫnte en effectieve samenwerking op het gebied van innovatie en productontwikkeling tussen Verbufa en haar klanten om zodoende de beschikbare resources beter in te zetten en de klanttevredenheid te verhogen. Het onderzoek wordt uitgevoerd om antwoord te kunnen geven op de volgende hoofdvraag: Welke stappen in het innovatieproces dienen Verbufa en haar afnemers samen te doorlopen om succesvol een nieuw product te ontwikkelen? Uit de praktijk exploratie van de context waarin Verbufa zich bevindt blijkt dat gezamenlijke innovatieprocessen tussen voedingsmiddelenproducenten en leveranciers van machines in de voedingsmiddelenindustrie nog geen gemeengoed is.

Additional Metadata
Thesis Advisor Prof. dr. Finn Wynstra
Persistent URL hdl.handle.net/2105/44820
Series Operational Excellence in Services and Supply Chains
Citation
Marc Fortuin. (2018, August 21). Procesomschrijving innovatieprocessen Verbufa-klanten. Operational Excellence in Services and Supply Chains. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/44820