In deze scriptie staat de vraag “Hoe kan de huidige werving en selectie van examinatoren van het CBR worden beoordeeld en verbeterd?” centraal. Het CBR is een monopolist en een privaatrechtelijke stichting met als wettelijke taak het toelaten van personen tot het wegverkeer en het bevorderen van de verkeersveiligheid. Vanwege deze wettelijke taak is het CBR een Zelfstandig Bestuursorgaan (Zbo). Ook voor het CBR is het in deze tijd waarin men spreekt over krapte op de arbeidsmarkt moeilijk om passend personeel aan te trekken. De ervaring is dat men pas kan overgaan tot het aanstellen van een “geschikte” nieuwe medewerker als er vele aantallen sollicitanten zijn gesproken. Voor het hoofdkantoor is het zeer lastig om inzicht te krijgen in het traject dat wordt uitgevoerd op de regiokantoren. Het gevolg hiervan is dat bijsturing van de werving en selectie bijna niet mogelijk is. Om die reden is er extra aandacht vereist voor de werving en selectie van examinatoren bij het CBR en heeft het hoofd van de centrale afdeling P&O de opdracht gegeven om de werving en de selectie van examinatoren vanaf eind 2006 tot eind 2007 te evalueren.

, , , , ,
Steijn, A.J., Kuiper, B.S.
hdl.handle.net/2105/4506
Public Administration
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Lamet-Paats, S. (2008, June). De klant heeft geen keus, de medewerker wel!. Public Administration. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4506