Inkoop binnen de Rijksoverheid zit in een ontwikkelingstraject, waarbij de roep om hoogopgeleiden steeds groter wordt. Dit terwijl er al een groot tekort is aan hoogopgeleide inkopers. Er worden al inspanningen gedaan op het gebied van de recrutering, en bij dit onderzoek staan de vertrekmotieven centraal, zodat aan de hand van die motieven ook actie kan worden ondernomen op het gebied van behoud. In dit onderzoek, dat kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden combineert, is onderzocht over welke aspecten van de arbeidssituatie de inkopers wel en niet tevreden zijn, en in hoeverre arbeidssatisfactie een rol speelt in de uitstroom van de personen binnen de doelgroep. Aan de hand van de gevonden resultaten zijn aanbevelingen gedaan om het ongewenste verloop in de toekomst zoveel mogelijk te beperken.

, , , , ,
Parre, P. van der, Fenger, H.J.M.
hdl.handle.net/2105/4698
Public Administration
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Smits, J.M.P. (2009, January 20). De markt op.. Public Administration. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4698