Overheden kampen met een slechte reputatie: inefficiënt en log. Voor provincies komt daar bij dat hun taken relatief onbekend zijn en dat er publiek en bestuurlijk getwijfeld wordt aan de zin van deze bestuurslaag. Redenen om te verwachten dat provincies druk bezig zijn hun reputatie in de goede richting te beïnvloeden. De reputatie van een provincie kan invloed hebben op het opereren in netwerken en voor de acceptatie van besluiten door beleidsdoelgroepen. In dit onderzoek is verkend hoe provincies vormgeven aan reputatiemanagement en wat de rol van de communicatieprofessional hier in is. Onderzocht is of provincies op basis van de juiste waarden hun organisatie(s) onder de aandacht brengen van de stakeholders en of provincies consistentie brengen in hun communicatie enerzijds en hun gedrag anderzijds. Ten slotte is onderzocht hoe groot de invloed van de communicatieprofessional op het managen van de reputatie is.

, , , , ,
Eshuis, Dr.Ir.J., Edwards, Dr. A.
hdl.handle.net/2105/5841
Public Administration
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Schumacher, Ron. (2009, August 21). Drie voor twaalf, tijd voor reputatiemanagement. Public Administration. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/5841