Tijdens een recessie krijgen hoteliers te maken met een terugval in de vraag naar hotelkamers. Pricedumping is een populaire methode om de kamers alsnog te verhuren. Prijsverlagingen kunnen echter een aantal nadelige effecten hebben. Uit onderzoek blijkt bovendien dat het verlagen van prijzen niet tot meer omzet leidt. Hoewel veel hotels de kamerprijzen naar beneden hebben bijgesteld, grijpen hoteliers ook naar andere strategieën. Door het marketingbudget intact te houden en meer aandacht te besteden aan klanttevredenheid en loyaliteit, kunnen hotels gasten blijven binden. Daarnaast zien de meeste hoteliers de waarde van online promotie in. Een deel van de hotels heeft renovaties uitgesteld, als gevolg van de economische crisis. De recessie biedt echter juist een uitstekende mogelijkheid om het hotel te renoveren.

, ,
Nacken, Th.
hdl.handle.net/2105/5925
Business Economics
Erasmus School of Economics

Fissendjidis, N. (2009, August). Pricedumping als medicijntegen de crisis?. Business Economics. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/5925