2015-08-03
Effecten van betaald parkeren
Publication
Publication
De vervoerseffecten voor de leden van budovereniging Lu Gia Jen en de omgeving
Dit onderzoek gaat over de effecten van de invoering van betaald parkeren in de Haagse wijk Leyenburg. In dit onderzoek is geprobeerd om de effecten van de invoering van betaald parkeren op leden van budovereniging Lu Gia Jen in kaart te brengen. Dit is gedaan door middel van een literatuurstudie en een enquête. Uit de resultaten van het literatuuronderzoek en de enquête is gebleken dat mensen reageren op invoering van betaald parkeren door buiten het betaald gebied te parkeren, het openbaar vervoer te nemen of te gaan carpoolen. Ook blijken verschillen kenmerken van mensen effect te hebben op de manier waarop ze reageren. Zo hebben geslacht, leeftijd, inkomen, kinderen en tevredenheid veel invloed op het gedrag van mensen na invoering van betaald parkeren. Het aantal bezoeken per week heeft nauwelijks invloed op het gedrag van mensen. Ook heeft de invoering van betaald parkeren nauwelijks invloed op de parkeerduur van leden van Lu Gia Jen die parkeren in het betaald parkeren gebied. Geconcludeerd kan worden dat leden van Lu Gia Jen voornamelijk reageren op invoering van betaald parkeren door de auto buiten het betaald parkeren gebied te zetten. Gedrag, leeftijd, inkomen en kinderen hebben het grootste effect op het gedrag van de leden na invoering van betaald parkeren. Een mogelijke kanttekening van dit onderzoek is dat er weinig respondenten zijn van de enquête. Vervolgonderzoek met meer respondenten zou hier meer zekerheid over kunnen geven. Ook zou er vervolgonderzoek gedaan kunnen worden naar de effecten van de auto’s die buiten het betaald parkeren gebied geparkeerd staan.
Additional Metadata | |
---|---|
hdl.handle.net/2105/30167 | |
Business Economics | |
Organisation | Erasmus School of Economics |
Berndsen., E. (2015, August 3). Effecten van betaald parkeren. Business Economics. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/30167
|