De mogelijkheden die Internet met zich meebrengt voor de muziekindustrie zijn in te delen in twee stromingen: de mogelijkheden tot de digitalisering van muziek en de mogelijkheden tot de online distributie van muziek. In dit onderzoek wordt bekeken in hoeverre en op welke manier de mogelijkheden tot de digitalisering en online distributie van muziek van invloed zijn op de manier van werken van de Nederlandse independents. Door dit te onderzoeken kan er volgens de auteur ook een beeld ontstaan van eventuele veranderingen in de relatie tussen de majors en independents. De centrale vraag in deze thesis luidt: In hoeverre heeft het Internet gezorgd voor veranderingen in de dagelijkse praktijk van de Nederlandse independents, en welke gevolgen heeft dit voor de relatie tussen deze independents en de major platenmaatschappijen in Nederland?

, , , , , , , ,
Hitters, E., Kamp, M. van de
hdl.handle.net/2105/4315
Media & Journalistiek
Erasmus School of History, Culture and Communication

Dijk, R. van. (2007, September). Nederlandse independent platenmaatschappijen en het Internet. Media & Journalistiek. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/4315