Iedereen zal het belang van onderwijs erkennen. Toch wordt ons onderwijs en de kwaliteit ervan bedreigd door het lerarentekort. Het zal het voortgezet onderwijs zijn, waar het tekort het grootste zal zijn. Diverse partijen dragen diverse oplossingen aan voor het aanpakken van het lerarentekort. Partijen in het onderwijsveld lijken onderling verdeelt te zijn over het aanpakken van het tekort. Ook politieke partijen zien diverse oplossingen. Hierdoor ontstaat het beeld, dat er sprake is van een grote diversiteit aan oplossingen. Dit onderzoek richt zich op hoe divers de kijk is van diverse betrokkenen op mogelijke oplossingen voor het lerarentekort. Daarbij zal in kaart worden gebracht welke oorzaken ten grondslag liggen aan de diversiteit/eenduidigheid aan oplossingen en in welke mate de diversiteit/eenduidigheid bevorderend of belemmerend werkt in het aanpakken van het lerarentekort.

Boons, Dr. F.A., Voet, MSc J. van der
hdl.handle.net/2105/5077
Public Administration
Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Heide, E.S. van der. (2009, March 15). Diversiteit of eenduidigheid in het aanpakken van het lerarentekort?. Public Administration. Retrieved from http://hdl.handle.net/2105/5077